X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
X

Lütfen Ülke (Bölge) Seçiniz

Türkiye (Türkçe)Türkiye (Türkçe) Worldwide (English)Worldwide (English)
X

Lütfen Para Birimi Seçiniz

Türk Lirası $ US Dollar
Teknosos'ta Ramazan'a Özel %30 İndirim Detaylı Bilgi İçin Tıklayın!

Şirketler artık dijital pazarlamaya önem veriyor

AnasayfaYazılarŞirketler artık dijital pazarlamaya önem veriy...

Marka bilinirliğini artırmak isteyen şirketler, dijital pazarlamaya yöneldi. Sosyal medyada reklamlı gönderiler dışında şimdi de SEO ile markalarının itibarlarını artırıyor.

Şirketler artık bu alanda yer almaya çalışıyor! Arama Motoruyla Yeni Bir Düzen Kuruluyor: SEO ve SEM Günümüzde teknoloji kullanımın artmasından bağlı olarak işverenler ya da girişimciler bilhassa İnternet
üzerindeki faaliyetlerine daha fazla ağırlık vermeye çalışıyor. İşletme içi ya da işletme dışı bilgiler, İnternet vasıtasıyla daha fazla kitleye ulaşmayı sağlıyor. Teknolojinin gelişimi ve İnternete ulaşmanın
basitlığıyla beraber ortaya çıkmış olan dijital pazarlama kavramı geleneksel pazarlamaya nazaran daha fazla kitleye hitap ediyor. Dijital pazarlamayla beraber kelime dağarcığımıza yeni giren iki kavramla
tanışalım: SEO ve SEM.

SEO nedir?

En kısa tanımı ile Arama Motoru Optimizasyonu olarak adlandırılabilir. İnternet kullanıcısını arama motorunda belirlemiş olduğu kelimeler vasıtasıyla yaptığı aramada en üst kısımda gördüğü
sonuçlar, SEO ajansları tarafından çalışmalar sonucunda oluşmaktadır. Tüm bu yapılan prosedürlere verilen isim Seach Engine Optimizatenon yani SEO’dur. Yapılan bu çalışmalar vasıtası ile bir işletmenin
arama motorunda üst sıralarda çıkması İnternet kullanıcılarının daha fazla dikkatini çekmesini sağlamaktadır. Son zaman rağbet edilen SEO faaliyetleri vasıtası ile işletmeler, çevresel
etkenlerin en başta gelen rakiplerine karşı avantaj yakalama şansını elde edebilmektedirler. İşletmelerin önem verdikleri konulardan biri olan hizmetin müşteriye sunulması, SEO faaliyetleri ile
gerçekleştirilmektedir. Google SEO çalışmalarıyla işletmeler, verdikleri hizmetleri arama motorunda üst sıralarda gözükmesini sağlayarak, rakiplerinde bir adım öteye geçerek markalarının duyulabilirliğini artırabilmektedir.

SEM nedir?

Tam açılımı Search Engine Marketing olan bu kavram kısaca arama motoru pazarlamacılığı olarak tanımlanabilir. İnternet kullanıcısı, bir arama yaptığında ilk çıkan bütün sonuçlar organiktir. Burada
sayfaların görüntülenmesi ise bedavadir. Öte yandan sayfanın üst kısmındaki sağ sütunda olan başlıklar ise ücretli reklamlardır. Aslında SEM ajansının yaptığı iş tam anlamıyla burada devreye girer.
Çünkü SEM, işvereni olduğunuz bir işletme hakkında söz öbeklerini arayan potansiyel müşterilerine bu yolla reklam verme olanağı sağlar. Bu söz öbeklerine ise anahtar kelimeler adı verilir. SEM, arama
motorlarında anahtar kelimelerin aratılması sonucunda gerçekleşen bir görüntülenme çalışmasıdır.
Potansiyel müşteriye ulaşmanın yolu: SEO ve SEM
İşletmelerin kullanmış olduğu bu iki farklı teknik biri optimizasyonken diğeri optimizasyon sonucunda doğan pazarlama teknikleridir. Daha fazla kitleye ulaşma ve kitlelere ulaşıp pazarlama kısmına
geçilmesi amaçlanmaktadır. SEO ve SEM, her prosedürün çevrimiçi olarak halledildiği günümüzde işletmelerin dikkat etmesi ve uygulaması gereken iki çalışmadır. Bu programlar vasıtası ile potansiyel
müşterinin dikkatini üst sonuçlar çekerken, çevrimiçi alışveriş için eyleme geçmesi hızlanır.
Web sayfasının trafiğini ve marka bilinirliğini arttırmak isteyen şirketler, kaliteli ve deneyimli bir SEO ajansı ile iletişime geçerek marka bilinirliğini en üst noktaya çıkarmak için önemli bir başlangıç yapabilirler.